20 april 2014

Minipenséer i massor

Vilka underbara dagar det har varit och helgen är inte riktigt slut ännu.

Äntligen kunde vi åka till Bergslagen igen! Skulle vildsvinen ha varit i trädgården den här våren också? Eller skulle min tro på att de ska strunta i att gräva runt i planteringarna om det inte finns några vårlökar, ge positivt resultat?

Skulle så gärna vilja ha massor med lökväxter men har inte vågat plantera en enda lök efter förra vintern då det plöjde igenom varenda plantering i jakt på de mumsiga lökarna. Och jag tror att det är rätt taktik för nu kunde vi konstatera att allt var orört! Så skönt! Att börja året med att reparera totalkvaddade planteringar kan få den gladaste att surna till!

Rädd för att locka svinen har jag inte ens köpt några vårlökar till krukor och lådor. I år fick det bli en en massa minipenséer i stället. Och det gjorde inte så mycket. De är ju söta som få!












Ha en fortsatt skön helg

1 kommentar:

Maribel sa...

Intressant det du skriver om vildsvin,skönt om du kan slippa deras besök, violerna är fina,absoluta favoriter, jag tror jag har rådjur som mumsat på mina tulpaner, men det finns lite kvar, och jag hoppas på blomning trots det. Ha det gott /Marika